StylKryteriumOpinieNagrodyAudioShowPublikacjeKontakt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piotr Guzek

 

 

Interkonekty

NF-SX BlueS

NF-GX BlueS

NF-Reference BlueS


Interkonekty cyfrowe

D-SX BlueS

D-GX BlueS

D-Reference BlueS


Kable głośnikowe

LS-SX BlueS

LS-V BlueS

LS-VX BlueS

LS-GX BlueS

 

Zwory głośnikowe


Kable sieciowe

N1.8 BlueS

N2.4 BlueS

 

Energetyczne

linie zasilające

 

 

Piotr Guzek - organizator Przeglądu Piosenki Aktorskiej,

dyrektor Impart Wrocław
 

Cieszy fakt, że obecnie nikt już nie kwestionuje znaczenia kabli połączeniowych w danym systemie grającym. Pamiętam te dawne długie rozmowy, liczne polemiki, czasami nawet złośliwości w momencie kiedy się ten temat wywoływało. Zatem, prawdziwi audiofile mocno się  "gimnastykują " aby znaleźć dla swojej aparatury najlepsze kable połączeniowe, głośnikowe, sieciowe i listwy sieciowe. Ci najbardziej wytrwali posuwają się znacznie dalej. Inwestują pokaźne środki finansowe w filtry sieciowe. Dokonują wymiany instalacji elektrycznej w swoich domach, stosując dobre kable miedziane o dużym przekroju. Wymieniają korki automatyczne na zwykłe, montują w ścianach gniazda sieciowe uznanych producentów. Modyfikują uziemienie swojego systemu. Ja na szczęście większość tych problemów mam już za sobą. To co trzeba było zmodyfikować, w miarę swoich możliwości - zmodyfikowałem. Jestem pewien, że od licznika do gniazda sieciowego, do którego podłączam całą swoją aparaturę, wszystko zostało wykonane prawidłowo. I stwierdzam, że jeżeli ma się wysokiej jakości kable sieciowe, używanie filtrów sieciowych nie ma sensu.

Od wielu lat używam właściwie tylko jednej firmy - Velum. Według mnie znakomitego, niemieckiego producenta kabli głośnikowych, połączeniowych i sieciowych. Jestem stuprocentowo przekonany co do jakości i skuteczności tych kabli, gdyż przez wiele lat grałem zarówno na urządzeniach tanich, średnich jak i bardzo drogich, a stosowane przeze mnie kable sprawdzały się w każdym systemie. To właśnie one decydowały o tym, co w danym systemie było złe. Świetnie pokazywały, wręcz pomagały w ustaleniu przyczyny  "krzywienia " dźwięku. Obecnie gram na bardzo drogim i wymagającym sprzęcie, z którego brzmienia jestem zadowolony. Cały system spięty jest kablami Velum. Najważniejszą cechą wyrobów tej firmy jest fakt, że nic od siebie nie wnoszą. Nie ma spektakularnych efektów upiększania - dodawania nieistniejącego basu czy nadmiernego podkreślania wysokich częstotliwości. Jeśli coś naprawdę na płycie jest, to na pewno stosując te kable, to usłyszymy. Sprawdzają się one w każdej muzyce, zarówno klasycznej, jazzowej, jak i popowej. To co Velum wyróżnia spośród kabli wielu innych, renomowanych producentów, to całkowita neutralność, równowaga tonalna oraz kapitalna dynamika. Moja przygoda z wyrobami tej firmy utwierdza mnie w jeszcze jednym, bardzo ważnym przekonaniu - o ich uniwersalności. Świetnie zdają one egzamin zarówno w systemach tranzystorowych, jak i lampowych.

To naprawdę bardzo dobre kable dla tych, którzy przede wszystkim pragną usłyszeć prawdziwy dźwięk. Gorąco polecam!

Piotr Guzek jest długoletnim animatorem wrocławskiej kultury i w swojej pracy stykał się niemal codziennie z graniem  "na żywo ", jak też nieobce mu są zagadnienia nagłaśniania.
Jest jednocześnie melomanem i audiofilem, i jako dyrektor wrocławskiego Impartu, który jest między innymi organizatorem Przeglądu Piosenki Aktorskiej, łączy swoją pasję z pracą.